חיפוש באתר

עשוי לעניין אותך

וידאו שכדאי לצפות

הצטרפות לניוזלטר

הירשמו לדיוורים שלנו ותקבלו עדכונים קריטיים למייל על שמירה על יכולת הסכמה מדעת, בטיחות חיסונים ונושאים חמים שעל הפרק.

בקרו אותנו ברשתות החברתיות

IMG-20220116-WA0168
שוב אני מוצא את עצמי משתומם לנוכח הדרישה המגיעה מאנשים טובים וחשובים, בעיקר אנשי רפואה, אבל לא רק מהם, לסיים כבר את "מצב החירום" בישראל. ולא שהדרישה חלילה אינה ראויה, אלא שהטעמים הניתנים – ניתוח הנתונים, הסטטיסטיקות וכל הקשקשת ברשת המשווים לטיעונים נפח "מדעי", הם הם הדברים שמעוררים בי תחושות של מועקה.
IMG-20220116-WA0168

ארוך וחשוב. בטח יהיו כאלה שיהיה קשה להם עם זה, אבל זה חשוב. מאוד.
שוב אני מוצא את עצמי משתומם לנוכח הדרישה המגיעה מאנשים טובים וחשובים, בעיקר אנשי רפואה, אבל לא רק מהם, לסיים כבר את “מצב החירום” בישראל. ולא שהדרישה חלילה אינה ראויה, אלא שהטעמים הניתנים – ניתוח הנתונים, הסטטיסטיקות וכל הקשקשת ברשת המשווים לטיעונים נפח “מדעי”, הם הם הדברים שמעוררים בי תחושות של מועקה.
מה שהוכח לי במיוחד בשנתיים האחרונות זה שהחברה האנושית מתנהלת בהתאם לרמתה. והכוונה שלי לרמתה האנושית. צר לי על כך שאני חי בדור שרמתו היא כל כך נחותה עד שאפילו הטובים והמשכילים שבו, ברובם הגדול אינם מסוגלים להבחין בכך.
נניח שכעת ישתכנעו פושעי הדור כי יש להקשיב סוף סוף למשל לחברי מח”צ היקרים, שאותם אני מכבד מאוד אגב, ויבטלו את מצב החירום. נניח. זאת תהיה הקלה כמובן וחזרה למצב של ניהול מדיניות שפויה.
האמנם…?
האם זה באמת כך? האם אנחנו לא מסוגלים להבין שמסקנות מדעיות וניתוחים סטטיסטיים, לעולם אינם יכולים לעמוד בבסיס החלטות והכרעות? המדע והמידע הנתון לפנינו יכולים להבהיר לנו את מידת המאמצים שיידרשו כדי ליישם התנהלות כלשהי שאנחנו רוצים בה. אך עלינו להבין שהרצון והשאיפה האנושית לקיים חברת בני אדם בריאה בנפשה וכזו שראויה להתקיים, הן, והן בלבד אמורות להכתיב את ההתנהלות של בני אדם כחברה?
אם נקבל את דת הסיינטיזם החדשה, זאת שמנסה ליצוק תכנים ערכיים על הבסיס ה”מדעי”, נהיה חייבים לקבל למעשה שיש מצבים שבהם ניתן להסכים ששלטון דמוקרטי ממונה יוכל להחזיק בני אדם בשבי, בכלא מבודד (בבית או מחוצה לו). ליישם בכח או במניפולציות על לאנשים הליכים רפואיים, ולסתום להם את איברי הנשימה והבעות פניהם במסכות.
אחי השפויים והערים, במיוחד אלה עם התעודות על הקיר והחלוק הלבן, אבל לא רק אתם, תקשיבו לי טוב – אין, ולעולם גם לא תהיה הצדקה רפואית להגביל אנשים בתקופת חירום. החיים בעולם הזה בתור גופה מהלכת, או בתור נתין ועבד נשלט, אינם חשובים יותר מהחיים בתור בן אנוש חי נושם ושמח, שמתייחסים אליו ולעצם קיומו בכבוד.
גם אם ההכשרה הרפואית שלך מסמיכה אותך לצאת ולדבר, אתה ואת עדיין בני אנוש לפני התואר הנושא את המקצועיות שלכם. הניסיון להביא לביטול גזירות הרשע בהצדקות רפואיות, כלומר על בסיס ניתוח הנתונים המדעיים, גרוע באותה המידה כמו הניסיון של הצד השני לתת לאותן הגזרות תוקף בשם הצדקות רפואיות.
נתונים מדעיים כפויים על כל מי שמבין אותם. 2 + 2 = 4, זה לא תלוי במקום ובזמן. בתקופת חירום או בתקופות של רגיעה. אם הנתונים היו מנבאים ש-30%, 50% וגם 90% מאוכלוסיית העולם ימותו בגלל מחלה מסוימת, זה לא היה מצדיק לסתום גם לא לאדם אחד את הפה ואת האף בסמרטוט. 
גם אם זה מגן עליו וגם אם זה עשוי לעזור לו. כל אדם ראוי שיסתכלו עליו כלא-מזיק כל עוד אין הוכחה או לפחות אינדיקציה שהוא מזיק. מי שחושש מאחרים כך סתם מעצם קיומם במרחב החברתי, מוזמן להוציא את עצמו מן החברה עד יעבור זעם.
להעביר את החברה למצב של זומבים חסרי הבעות פנים, חברה בחרדות קיום והרגשת איום מכל אחד אחר מסביבנו זאת עבודה זרה. זאת השתחוות למולך ולהקרבתו הפיסית והרוחנית של המין האנושי. אין ולא תהיה לעולם הצדקה לעשות את זה לאנשים. אילו היה מצב חירום באמת, אנשים היו דואגים להגן על עצמם בכל דרך שנראת להם ראויה מבלי לדרוש מאחרים דבר. האחריות על הבריאות שלי היא עלי, ושלך היא עליך.
להיות בן אדם חי וחופשי, שמכבדים את עצם קיומו ולא רואים בו איום ללא סיבה ספציפית, אלה חיים ששווה ללחום למענם. זאת בניגוד לחיים כנתין צייתן מובל ומפוחד ללא תכלית וללא מטרה.
ושלא יספרו לנו שאוי ואבוי לנו אם מערכת הבריאות תקרוס ושהחיסונים שפיתחו אותם ברבע שעה יצילו את העם מאסון. המדינה היא כלי ומכשיר, היא לא אדון עלינו. ורק כשנדרוש את זה – כך יהיה!
לשלטון יש לכל היותר את הלגיטימציה להמליץ ותו לא. מה שאנחנו רואים סביבנו זה פאשיזם. יש לתת לחברה ולבני אדם את הזכות לקבוע על עצמם כיצד הם יתמגנו, אם הם חשים שיש להם צורך להתמגן ממשהו. וזה כולל את כולם, גם את אלה שיש להם את החוצפה לדרוש דברים מאחרים. 
חושב או חושבת שמסיכה מגינה עליך? שימו על עצמכם 1, 2, 3 ואפילו 4 מסיכות. ממתי אנחנו נותנים למישהו אחר לנכס בעלות עלינו, על גופנו ועל חיינו?? ממתי אנחנו צריכים להרגיש “לא-נעים” מחרדות שיש לאדם אחר?
וגם הפוך – זה שלא מתים ברחובות, ולא מתים בבתים, ושלא עושים בדיקות שלאחר המוות, ושאין תמותת יתר, ושלא פתחו אפילו פעם אחת בית חולים שדה כדי לקלוט את כל הנפגעים ממגיפת קץ האנושות, ושאין בתי קברות חדשים בעקבות המחלה הנוראה, ועוד ועוד נתונים ועובדות, כל אלא אינן סיבות למה “לשחרר” את העם מעול ההגבלות. ממש לא. ההגבלות לא היו צריכות להיות מוטלות עלינו אפילו כל זה לא היה נכון.
לא הנתונים האפידמיולוגיים יכולים להכתיב לחברה האנושית את גבולות הגזרה שלה. אנחנו לא עוסקים בניהול גופות מהלכות, חסרות הבעה ונשמה. כשמדובר בבני אדם. בני אדם חופשיים. אין זכות, ולא סמכות לאף אחד לקחת להם את מה ששלהם בעצם היותם בני אדם.
המשטר הוכיח לנו שהוא אינו רואה בנו בני אדם שיש לכבד ולשמור על הזכויות הבסיסיות ביותר שלנו. הוא מנסה לתת לטירוף ההגבלות הצדקות. לצערי רבים מחברי בצד השפוי נופלים למלכודת של השיח המורעל הזה, כי הם יודעים שגם הנתונים המוצגים לציבור אינם משקפים מציאות אובייקטיבית אמיתית אלא תעמולה זולה של מניפולציות (למשל מאומתים ונדבקים, במקום לדבר על תמותה כללית ותפוסה של מיטות בבתי החולים). אבל זה לא משנה. שום מדע לא יכול להכשיר את השינוי החברתי הזה שקורה כאן.
גם אם ההערכה של מי שזה לא יהיה היא שללא הגבלות הדבר מהווה סיכון קיומי לחברה האנושית. So be it. ולמה קל לי לומר את זה. כי גם חימוש בעולם בפצצות גרעיניות מהווה סיכון קיומי על החברה האנושית. גם התעללות בטבע ובמשאביו מהווה סיכון קיומי על החברה האנושית. גם התאכזרות, רוע, וניצול מהווים סיכון קיומי על החברה האנושית. יש לא מעט סיכונים על החברה האנושית הזאת.
אבל נפילה לשיח המורעל ולפאשיזם הרפואי מסוכנת לחברה האנושית יותר מכל. כי מכל האיומים האחרים שציינתי עוד אפשר שתישאר שארית פליטה של כמה בני אדם אחרי האסון, אם הוא יקרה. הם, כמו אחרי המבול, יוכלו להתחיל הכל מחדש. אבל המציאות החדשה של דת המדענות (הסיינטיזם), תחסל סופית את עצם הקיום האנושי במהותו החופשי והרוחני של האדם – רוח האדם.
זה הסדר העולמי החדש שמתהווה כאן לנגד עינינו. זה, שקורה לנו מול העניים ממש, ולא איזו תאוריית קשר רחוקה. זה הסדר העולמי שמשמעותו כאוס עולמי חדש ישן שבו אין דין ואין דיין וכולנו, אנחנו וילדינו, כולנו בדרך להיות רק עוד לבנה בחומת הטומאה והאטימות שתקיף כל היבט של חיינו. רפובליקת סין העממית בפריסה עולמית. זה הדור החדש במובן העמוק אם תרצו. 
תחשבו באיזה מצב חירום ניתן להעלות על הדעת שבו כל אדם נחשד כאשם בפשע עד שלא יוכיח את חפותו. כן, כל אדם. מצב כזה שכל אחד שיוצא מביתו, ואפילו גם בתוך ביתו, אינו מוגן ואינו חסין מפני חשד. אם בא למישהו אחר לחשוד בי או בך – זהו, הנטל עובר אלי או אליך להוכיח לחשדן שאנחנו בסדר. 
אני ממתין… נו, מצאתם משהו? אין כזה דבר. ברור נכון? מטורף בכלל לחשוב על אפשרות כזו נכון?
שום מצב חירום אינו יכול להצדיק לראות באדם אחר אויב סתם כך. שום מצב חירום אינו יכול להצדיק לקיחת זכויות מקבוצת אנשים באופן גורף. אם כבר בני אדם לוקחים זכויות מאדם אחר זה יכול להיות רק כדי להגן מפני מישהו מסוכן, ורק כשיש עניין נקודתי ומחייב לראות באדם המסוים הזה מסוכן, וגם זה בצניעות ובענווה במינימום ההכרחי ובאופן ספציפי לנסיבות. כי – אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. ואם שנוא עליך להיות נתין שפוט ומושפל, אל תעשה את זה לחברך.
אז זהו, שאנחנו כבר מזמן שם. כעת זה רק בעניין של חשדות להיותי או היותך מזיק בהפצת מחלה. זה *רק* בהפצת מחלה. וזה רק לעכשיו. ולכן בני אדם נדרשים לוותר על הזכות שלהם לצנעת הפרט ולסודיות רפואית כדי להמשיך את חייהם כרגיל. אבל הסכר נפרץ. אנשים היום כבר מוכנים לסרסר בזכויותיהם הבסיסיות ביותר. 
וזה האיום הקיומי הגדול ביותר על החברה האנושית, ואת ניצני המדרון החלקלק של ראיית האחר לא רק כמסוכן בפוטנציה ללא סיבה ספציפית, אלא גם כמי שאין לכבד את פרטיותו ואת זכותו להחלטה מוחלטת על גופו, אנחנו חווים כבר עתה כשאנו צופים התבהמות החברה הישראלית וחברות נוספות בעולם.
עוטי החלוקים השפויים, תמשיכו להראות את הכשלים המדעיים בסיפורי המעשיות של הממסד. זו עבודה חשובה מאוד, אבל תעלו בבקשה ומהר בחזרה לרמה הנדרשת שאינה נגזרת מהיותכם אנשי רפואה, אלא בני אדם בעלי מעלה בלי קשר להכשרתכם המקצועית. ותידרשו שלעולם לא יכריחו אנשים על דבר בעת סכנה ממחלה. לעולם בני אדם סוברנים להכריע על עצמם ולהגן על עצמם מפני מחלות כמיטב הבנתם. 
הפטרונות בעניין הזה אינה ראויה. נקודה. לאנשים בוגרים יש להתייחס ככאלה ולתת להם את המידע ותו לא. שום דבר לא מעבר לזה.

תגובות למאמר

הצטרפות לניוזלטר
הודע על
guest
18 תגובות
הישנות ביותר
החדשות ביותר המוצבעות ביותר
פידבקים מוטבעים
צפה בכל התגובות
מיכל ה

יפה כתבת! אפשר לשתף תוך ציון שמך?

Tamir Turgal

כן, בהחלט 🙂

Efrat

כל מילה בסלע!!! לא מצליחה לבין למה הקול שלך כל כך בודד במערכה? איפה כל הקולגות שלך? אנשי המשפט שיודעים בוודאות כמה אמת בדבריך ובכל זאת קולם לא נשמע?? מהרופאים כבר מזמן אין לי ציפיות לכלום…
הפכנו לחברה רקובה ומושחתת, עיוורת לראות את המובן מאליו. אטימות בלתי נתפסת, שאינה קשורה לאינטליגנציה ומנת IQ. מתביישת ממה שנהיה מהחברה הישראלית. השבר עצום ותהום פעורה בינינו. אשרי המאמין שעוד נצליח לבנות פה אי פעם חברה אנושית מתוקנת.
תודה עליך תמיר ועל כל העשייה שלך בשנתיים המטורללות האלה. מעריכה אותך מאוד!

ננח נחמן

ניתוח חשוב חשוב מאוד של המצב

מאיה

בול
כזו חדות כבר מזמן לא קראתי.
באמת אנחנו במיעוט הדור שבו יש התמעטות השכל.

אקילה

וואו! כל מילה בסלע! כבר מזמן אני אומרת וכותבת שהדיון לא צריך להיות רפואי כי כל המשבר העולמי הזה הוא מלחמת עולם של ממשלות מושחתות ומשוחדות נגד אזרחיהן הלא חמושים! כבר מזמן אני יודעת שזה לא משבר רפואי! זה נישול מיליארדי בני אדם על פני הכדור מזכויות אדם שלהן זכו בעשורים האחרונים. דמוקרטיה, חופש דיבור, חופש תנועה, רמת חיים נאותה, כל אלה לא באים טוב לאחוזון קטן של עשירי העולם המחשיבים עצמם לאלים! אין טעם לדבר אליהם ה”הגיון בריא” ובעובדות מדעיות, מפני שהגיון שלהם הוא הגיון של דיקטטורים יהירים שכל עניינם בעולם הזה הוא לשעבד את כדור הארץ ואת תושביו לצרכיהם…. והרי זו ההסטוריה האנושית בשבעת אלפי השנה האחרונות – זן מסויים של יצורים שנראים כבני אדם אך מהותם היא מהות של חיות טורפות, שכל חייהם מוקדשים לתכנון לכידת הטרף, להסוואת כוונות ההשתלטות שלהן… כל התרבות שלנו שהיא תרבות של שיווק ויחסי ציבור המנסה ללכוד אחרים ברשת…. מילא, אם זה מביא גם איזושהי תועלת, אלא שלרוב משווקים לנו דברים ואמיתות שמביאות תועלת רק למי שתכנן ומכר לכם אותן…
באמת שחבל לבזבז אנרגיה על הצגת “עובדות”! אתה לגמרי צודק! הדיון צריך להיות אך ורק על זכויות אדם! רק על זה אנו אמורים להלחם!

אל אל

קוראים לזה אאוגניקה, שימוש במדע בשביל קידום אידיאולוגיה לא מוסרית בעליל. הנאצים עשו זאת לפני 90 שנה ועושים זאת שוב היום.

דפנה

כמה נכון ומדויק. קול שפוי, אמיתי ומזוקק.
הלוואי ויגיע לעינם (ובעיקר לליבם) של מקבלי ההחלטות ומובילי מדיניות.

שרי טל

מדויייק ושפוי ! העולם הולך ומאבד צלם אנוש !

מישל ניסני

תודה תמיר
כל התקופה הזו כששאלו אותי למה אני בלי מסיכה, כשהסתכלו עלי שונה , כשנתנו לי להרגיש ״לא בסדר״ וכו וכו , כל הזמן שאלתי את עצמי
למה? איך? איך רק אני רואה את זה
איך רק אני מפרשת את סתימת הפיות הזו תרתי משמע לאסון אנושי כ״כ חמור שעל אף חומרתו רק אני רואה אותו ! איך זה יתכן ?
אז זה לא שענית לי כי באמת שאין תשובה הגיונית למה שקורה פה אבל שיקפת את הזכות הבסיסית שכנראה אצל קומץ מאוד קטן היא ברורה מאליו והחלק השני צריך ״להיחנק״ קצת (או הרבה) לפני שירגיש או יבין אותה.
כששאלו אותי מי נתן לי פטור מסיכה עניתי שאלוהים , ושהוא לא ברא אותי עם פתחים כדי שאני אסתום אותם כי החמצן זה הדלק שלנו.
אז תודה על כל מילה
על ההבהרה והדיוק בכל מילה.
תודה על היותך 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
מישל ניסני

שוש

כן זה הזמן להתעורר, עד כה לא הרגשנו איך אט אט משטלתים עלינו בכל הרמות, והסכמנו להכל, תודות לקורונה הזדמנות להתעורר, לקחת את חיינו בידנו וליצור מציאות שהיא אכן לטובתנו, מםני שזה לא מובן מאליו, שהממשלה , הרפואה , המועצות , הבנקים ועוד, פועלים לטובתנו. ואנחנו מממנים את כל זה!!!
דײַיייי

נירית

תודה על הדברים הכל כך בהירים וחדים, הנוגעים בלב המועקה. תבורך על כל עשייתך ותרומתך בתקופה המאתגרת הזו.

מיכאל נסים

תמיר, תודה רבה. שכחנו את הדבר הזה. לא הסטטיסטיקות קובעות אם אפשר לחזור לנורמלי. גם אם חצי מהאוכלוסיה בסכנה למות (והיא לא!), אין לומר לאף אחד שאסור לו לפתוח את החנות שלו היום.

ליטל עטיה

למה בג״ץ טוען אחרת וגרם לפיטורים של עובדים שסירבו לקבל חיסון?

רון אשכנזי

ישר כח
חבל שאין עוד מיליון כמוך
אתה יודע מה, אפילו עוד 100,000 (;

יפה יוסף

תודה ענקית, עו״ד תמיר טורגל, על הליווי העקבי את האזרחים ההולכים נגד הזרם החזק כל כך, עד מביך.
מאז ומתמיד השתדלתי להקשיב ולהענות למצפוני והנה, בשנתיים האחרונות, מצפוני נתקל במצבים שהם על סף שגעון ממש. כשאני, למשל, נדרשת מכרטיסן באוטובוס לאטום את פי ואת אפי. ברור שזה לא מתוקף תפקידו וברור שמצבי הרפואי הוא לא נושא לדיון, בפרהסיה. סרובי מזמין שלל תגובות הנעות בין מפוחדות לאלימות. תמיד יש מי שמתנדב לי מסכה כדי לפטור את הדילמה. אני מודה שיש מצבים שאני מזהה פחד אמיתי ועמוק בעיני זולתי ואני משתפת פעולה, כאקט של בחירה וחמלה ולא של כניעה.
כתבתי פנייה גוערת ב Doctors only לרופאים ששכחו את שבועתם שלא להזיק וששכחו את חוקי נירנברג. ומזכירה בכל הזדמנות את האג, כמי שמוצאת קרש הצלה…
ההשלמה של האזרחים עם הגזירות היא בלתי נתפסת גם אם אילוצי פרנסה ומשכנתא מכריעים את הכף, מבחינתם. בסופו של דבר המגמה מצביעה על רמיסה ברגל גסה את כל מה שראוי לו לאדם לחיות למענו: חירות הרוח.
אני רק מקווה שאוכל להגן על עצמי בכבוד, גם בין כותלי בתי המשפט, שם לראשונה בחיי אני נקראת להגן על דעתי ושם אני אמורה להביע את הסתייגותי הנחרצת מעצם ההתנהלות של מקבלי ההחלטות ומעצם העובדה שהחלטתי לאפשר לגופי חמצן, ללא הפרעה…

יסמין

תענוג לקרוא קול שפוי וכנה כל כך.
רוח האדם החופשית והאינדיבדואלית זה הדבר הכי יפה והכי חשוב שיש לנו.
קשה לנו לראות איך אנשים מוותרים על הזכויות הבסיסיות שלהם בלי לשאול שאלות, כאילו שאין להם ברירה.
אבל האמת, החופש והאהבה מנצחים תמיד.
סבלנות.
תודה על העבודה המדהימה שאתה עושה.

דלית

טמיר, כל כך מנחם לקרוא את דבריך מצד הידיעה שיש בני אדם שעוד לא איבדו את זה, אבל למען האמת לעניות דעתי השיח הבלתי פוסק על חששתונו מהשתלטות אנשי זדון בקנה מידה מפלצתי על חיינו רק משרת את מבצעי הםשעים. עלינו להתחזק באמונה שאכן מתרחש לנגד עינינו סדר עולמי חדש ולא לשכוח שהסדר היחידי הוא של בורא עולם שככל הנראה משתעשע נוכח יהירותם ורשעותם של המזידים שמשמשים (ללא ידיעתם..) את הקב”ה כמקל להביא את הבריות לתיקונם. אינני מתימרת לחשב חשבונות שמיים אבל משתדלת בכל כוחי לזכור שאין עוד מלבדו ובודאי ש ה’ פועל לטובת בריותיו ובודאי שהטוב האמת והצדק ינצחו.